Forum uitbreiden of verplaatsen ?

Ik heb met enig angst de ontwikkelingen in verband met de overname van Dufour door Bavaria gevolgd. :wink:
Wat gaat er nu met dit forum gebeuren, en met alle wetenswaardigheden over de diverse Dufours, :slight_smile:
of heten die nu in het vervolg Bavaria’s ? :smiling_imp:
Gaan we het forum moeten openstellen voor de gebruikers van de andere merken, of moeten wij verhuizen naar het forum van de Bavariavaarders. :imp:

Tot daar de ongein, maar hoe zien jullie het verder evolueren,
gaat het forum verdwijnen, uitbreiden, of samengaan met andere fora van de Bavaria-clan? :question:

Is er al iemand die weet hoe het met de garantie en ondersteuning van oudere Dufour schepen zit,
oude plans en of vervangartikelen?
( Niet dat er bij Dufour de laatste tijd nog veel te krijgen was voor oudere types, voor zover mij bekent. )

Voornamelijk ben ik geinteresseerd in de schema’s en technische plannen van de dufour 2800.
Ik heb via dit forum al veel kunnen vinden, maar mij ontbreekt nog
bvb een goede handleiding voor de schroefasdichting.

groetjes

Tony

Hallo Tony,

Een terechte vraag, dit is mijn mening hierover:

  • Wat mij betreft blijft het Dufourvaardersforum bestaan zoals het is, zolang er Dufours op het water dobberen kan dit het medium zijn om kennis uit te wisselen.
  • Ik zie niet direct aanleiding om een Bavaria-deel toe te voegen, alhoewel ik op het internet niet direct een goed Bavaria forum kan vinden. Ik zou er dan eerder een forum naast starten ipv het geheel te integreren. Integratie geeft imho alleen maar verwarring.

Maar uiteraard bepalen de gebruikers of het zinvol is om dit forum te behouden - dan wel er iets anders mee te doen. Dus input is welkom!

Richard
Beheerder www.dufourvaarders.nl

Hoi Tony,

Inderdaad zolang er verschillende merken blijven, kan je het zo houden. Iedereen is trouwens vrij om in te schrijven/registreren op de site en dat blijft volgens mij zo.

Bavariazeilers hebben een eigen website (bavariaclub.nl/) en is volgens mij de grootste club/vereniging van zeilboten liefhebbers, in dit geval Bavaria’s. Het is een actieve club en de website is heel uitgebreid.

Ciao,
Hans

Het is zoals gewoonlijk een marktmechanisme. Bavaria wil zijn omzet verhogen en heeft dat gedaan via de ontwikkeling van nieuwe modellen. Daar is nu de rek uit. Het is slimmer om een ander merk over te nemen, in dit geval Dufour. Bavaria’s omzet verdubbelt ineens. Het allerlaatste wat Bavaria wil nastreven is om Dufour zo snel mogelijk op Bavaria’s te laten lijken. Dan zijn ze terug bij af. Dus een dufour is een dufour en blijft een dufour. Hetzelfde geldt voor dit forum. Lekker doorgaan zo en niet te veel zemelen daarover.

Helemaal mee eens, laten we dit forum behouden! Er varen vele Dufours in Nederland, en kennisuitwisseling via een herkenbaar forum heeft dan zeker zijn waarde.

Loet