Dufour 37 Performance

Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het gat tussen de D 40P en de D34 P erg groot.
[size=12]Ik snap dus niet dat Dufour niet met een 37P komt, als logische tegenhanger van de Beneteau 36.7 en de nieuwe Jeanneau 36i Performance. (alhoewel ik deze laatste niet echt serieus neem, het is, na de succesvolle SunFast 36/7, eigenlijk een Odyssey met een hogere mast en dieperekiel maar wel het de overloop op het kajuitdak!)[/size]
[size=12]Ik heb er wel eens met de Dufour mensen over gesproken en die gaven aan dat het te maken heeft met de samenwerking met Grand Soleil en de wereldwijde vraag naar grotere schepen (marketing dus)[/size]
[size=12]Voor de nederlandse markt lijkt het me toch een gemiste kans.[/size]

Is een Grand Soleil 37 misschien iets (of toch maar de beter gesteste en goedkopere alternatieven uit de Waterkampioen??)

Hoi Martin,
Ik denk dat de Dufour 40P een mooi alternatief is. De Beneteau en Jeanneau zullen ongeveer even duur uitkomen. De Grand Soliel is duurder, dus dan zou ik het wel weten, zeker nadat ik die test gelezen heb in de Waterkampioen. Ik was gisteren nog bij Messink. er lagen veel Dufours en een paar Grand Soliels. Allemaal mooie schepen, smullen.
Ciao,

Pfff ik schrok me dood toen ik de titel van deze post zag. Maken ze nu een 37P??!?!?!? Dan zou ik echt aan inruilen moeten gaan denken!!!
Maar gelukkig is dat dus niet zo. Ik ben echt super tevreden met de 34p en wil niet naar de 40. Toch te groot… Maar een 37… Geeft zeker te denken…
Gr
Nick

Ik heb toch begrepen dat er binnen een paar jaar een 37p komt want ik heb iemand gesproken die gebruikerservaringen van zijn 34 moet gaan geven bij de ontwikkeling van die 37, zal nog wel eens vragen hoe het nou percies zat, maar hij zei dat er in 2008-2009 toch die 37 komt