Dufour 34 performance Winnaar Spi Quest!

[size=15]
[/size]
[size=15]Beste Dufourvaarders![/size]
[size=15]De “C?te Voile”, een Dufour 34 performance plus model, heeft de Spi Quest France gewonnen! Het evenement vondt afgelopen weekend plaats in Trinit?-sur-mer in bretagne. Niet alleen in zijn klasse heeft de 34 gewonnen maar zelfs de ‘overall’ prijs hebben ze in de wacht gesleept![/size]
[size=15]Buiten de 3DL North Sails is het verder een standaard Dufour 34 performance plus model. (uiteraard dus met een regatta pakket)[/size]
[size=15]Met vriendelijke groet,[/size]
[size=15]Robin van Egmond - Messink Yachting B.V.[/size] 


Het zijn en blijven goede zeilboten!
Nou was de bemanning ook niet mis, maar ok?, je moet het maar doen. Iedere zeilboot heeft in principe net zoveel kans om te winnen.
Ciao,

Ik heb nog eens even wat verder zitten kijken naar de deelnemers en uitslagen en wat mij opvalt is dat er meer 34-ers meededen die zeer wisselend presteerden. Soms wel 20min na de winnende 34 binnen kwamen. Zal niet alleen aan verschillende uitrusting kunnen liggen lijkt mij . En het verschil tussen PP en P zou door de handicap gecorrigeerd moeten worden in het klassement.
Ook opvallend is dat de nieuwe 34 footers op de markt van X en Dehler in een hogere klasse terecht komen (dus NOG sneller zijn). De Dufour 34 moet zich meten met de oudere X-332 en de tevens kleinere First 31.7 Toch wel een beetje jammer  dat er al weer snellere 34 footers zijn die uitgaan van hetzelfde concept.
Menno

De Zeilmakerij.com is sinds vorig jaar een nieuwe 34PP. De boot is officieel gemeten en volgens die meting is de boot enkele 100de kilo’s lichter dan de vorige. Als de gewichten van de diverse 34 ers zoveel verschillen is het verschil in de uitslag ook wel verklaarbaar.
Groeten 

Als dat waar is wel… Maar dan zou dat ook in de handicap zichtbaar moeten zijn. De offici?le specs zijn ook niet veranderd voor zover ik dat kan vinden. Of is de nieuwste lichting 34-ers inderdaad lichter Robin??
Menno

Ik moet toegeven dat de Dehler 34, X-34, Beneteau 34, Elan 34, allemaal snelle bakkies zijn, die de Dufour 34P wel zullen verslaan, qua snelheid.
Nou is het verschil meestal het verschil in tactisch varen en vaardige bemanning. Door de handicapberekening zouden immers alle boten gelijk meten zijn na verrekening. Het is wel leuk als je de boten er uit kan varen als je bijv. na een sluis- of brugpassage allemaal weer start naar het volgende punt.
En wat de Zeilmakerij betreft, volgens mij heb je tegenwoordig een regatta uitvoering van de 34 P.
Ciao,