Dufour 2800: Anne Elise

Ook ik stel mij als liefhebber van onze Dufour 2800 “Anne Elise” graag even voor. Wij liggen in Den Oever, met het Noordelijk IJsselmeer en Waddenzee vlak bij. Met zijn viertjes zijn we ook al twee keer buitenom naar Zeeland gezeild, ook een mooi zeilgebied. Dit jaar gaan we Tessel, Vlieland en Terschelling bezoeken, en wie weet nog een rondje Noord-Holland er achter aan. Kortom, met onze 2800 zeilen we heerlijk en meestal comfortabel, hoe kan het ook anders met de klassieke lijnen, heerlijke kuip en ruime kajuit … en toch niet onbelangrijk: de prima zeileigenschappen. Wie meer wil bekijken kan het volgende adres bezoeken: anne-elise.blogspot.com/ En natuurlijk ga een wimpel voeren!

Hi,
Welkom hier! Veel plezier hier en op je Dufour!!

Hoi,
Zo jullie hebben de Dufour 2800 onderhande genomen zeg! 'Zij 'ziet er weer piekfijn uit zeg.
Veel plezier en tot op het water.
Ciao,

Dank jullie wel.
De zes totaal lekvrije aluminiumramen en de complete schilderbeurt zijn het allerbeste cadeau dat ik mijzelf ooit heb gegeven: wij hadden een ouder wordend en uitziend schip gekocht, maar hebben nu een mooie Dufour terug gekregen. Wie ge?nteresseerd is kan ik meer vertellen over het schilderbedrijf dat werkelijk een schitterende klus heeft volbracht.
Een en ander laat trouwens de heerlijke zeileigenschappen onverlet: alleen kan ik goed overweg al zeilende, met ons gezin niet minder.milrood38895,8950925926

Welkom Anne Elise,
Het ziet er inderdaat fantasti’s uit na al dat schiderwerk.
Wij Marijke en Ruud varen van uit Medemblik met de Hurlevent
dus wie weet zien we elkaar op het water.
Ook ben ik geintreseerd in het schiderwerk, hoe het verlopen is.
veel vaar plezier hurlevent

Hoi, Jan

Wij zijn sinds kort de eigenaren van een 2800 uit 1978.
Helaas heeft ook de Goudwinde last van “versleten” ramen. Het komende jaar willen we dat in ieder geval aanpakken, want we hebben best wel last van vocht binnen in het schip. Wij zullen zeker naar jullie opknapklus kijken.

Beste zeiler op de Hurlevent,
Als jullie varen vanuit Medemblik en wij vanuit Den Oever, dan kunnen we vast wel eens afspreken. Iets voor komend seizoen?

Beste Bas, Esther en Samantha,
Gefeliciteerd met jullie Dufour! Na 6 jaar zijn wij nog steeds dik tevreden, ook met de nieuwe ramen. Als jullie meer informatie willen of eens bij ons aan boord willen komen kijken, dan zijn jullie welkom. Wij liggen in Den Oever.

Misschien komen wij jullie van de zomer tegen, en zullen we zeker van de uitnodiging gebruikmaken, Jan.
Uiteraard zijn jullie ook welkom op de Goudwinde, na een grondige opknapbeurt welteverstaan.

Dag vaarders op de Anne Elise en adere Dufourliefhebbers.
Wat een prachtige boot heb je er van gemaakt. Ik ben sinds afgelopen weekend trotse eigenaar van een 2800 maar als ik die van jouw zie ligt er nog wel wat werk in het verschiet.
Vooral de ramen vind ik erg mooi. Geen lekkage maar de boot knapt er wel waanzinnig van op. Ben ge?ntereseerd in waar je ze vandaan hebt en wat globaal de kosten zijn.
Met vriendelijke groet,
Marty

Beste Marty,
Allereerst gefeliciteerd met jullie 2800, een prima boot voor de gezins- of solozeiler. Dank overigens voor je complimenten. Ook ikzelf geniet nog steeds (1,5 jaar later) van de grondige opknapbeurt. Wat de ramen betreft, die komen bij Hora Scheepsramen (in Leusden?) vandaan. Mijn advies, niet via een tussenpersoon maar rechtstreeks contact met hun opnemen. Ze waren duur, maar je krijgt dan ook wat: perfect passend, makkelijk te monteren en bijkans gegarandeerd lekvrij. En vooral niet zelf een mal maken, want dan heb je later geen verhaal mochten de ramen niet passen. Doen dus, zou ik zeggen. En uiteraard, mocht je een keer willen komen kijken, ben je van harte welkom.

Dag Jan,
Het klinkt goed allemaal. Ik ga zeker een keer kijken in leusden want ik woon zelf in Hoevelaken (om de hoek dus). Tot die tijd zal ik het met de wazige raampjes moeten doen. Tijdens het zeilen heb ik daar gelukkig geen oog voor.
Bedankt voor de tip.
 
gr. Marty