Diciotto (Dufour 2800)

[size=9]Hoi hoi dufourders[/size]

<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />[size=9] [/size] [size=9]Mijn naam is Iris-Nadine en heb samen met mijn man Bert een dufour 2800 gekocht nu zo?n 8 weken geleden. Sinds die tijd zijn we eigenlijk niet meer weg te denken van onze boot elk weekend kun je ons er wel vinden.[/size] [size=9] [/size] [size=9]De boot heet op het moment nog diciotto <?:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />18 in het italiaans verzonnen door de vorige eigenaar. We zijn druk op zoek naar een nieuwe naam al is dat een bijna onmogelijke klus  om het eens te worden en iets origineel te verzinnen maar we houden vol eens zal het lukken.[/size] [size=9] [/size] [size=9]Onze thuis haven is Noordschans waar we verschillende verhalen over gehoord hebben maar waar wij het tot nu toe naar ons zin hebben. Het is er primitief huiselijk waar een gemoedelijke sfeer hangt. Onze ligplaats is in de sloot vrij achteraan een rust plek waar genoeg te zien is.[/size] [size=9] [/size] [size=9]Deze week was de laatste keer dat we gevaren hebben en we hebben genoten het weer zat erg mee. Volgende week gaat hij aan land tot april. In de komende maanden wordt het klussen want zo?n bootje van 27 jaar heeft toch wel wat verzorging nodig. Toen we hem kochten waren er wel wat mankementen. Zoals lekkende ramen (waarvan er al 3 van niet meer lekken). Osmose in het roerblad (Bert heeft al helemaal gehoord hoe hij dit moet gaan oplossen). De motor moet nagekeken worden (dit laten we doen). Hier en daar gaatje vullen waa door het lekt en poetsen en we zullen nog van alles tegen komen denk ik. Maar ik denk maar zo we zijn van de straat en we krijgen er iets moois voor terug. [/size] [size=9] [/size] [size=9]Leuk om dit dufour forum te vinden we kwamen al op our_dream_dufour [ourdreamdufour@groups.msn.com](mailto:ourdreamdufour@groups.msn.com) maar het is altijd leuk om nog meer dufour mensen te ontmoeten.[/size] [size=9] [/size] [size=12][size=9]Siri[/size] [/size]   [size=12][/size] ![2005-10-23_161509_DSC01012.JPG|640x480](upload://xhWdmrB9cFFpv0OwcLUfYoyq7NW.jpeg)