Calypso

Beste Dufourvaarders,
Ook ik ben een beginnende zeiler, maar ik heb gepoogd om me ineens iets degelijks te kopen.
Op volgende website kan je mijn “minares” terug vinden:
yachtsnet.co.uk/boats/c1838/c1828.htm
Ik geef het toe, het is al een iets oudere dame maar ik heb die dus gekocht van de eerste eigenaar die er maniakaal voor gezorgd heeft.
Zo heeft ze vorig jaar nog een volledige osmosebehandeling gekregen (door een professioneel bedrijf, met garantie).
Ik denk dat ik enkel het elektriciteitsnet aan boord, en de elektronica eens zal moeten herbekijken wegens “very basic” en toch wel wat gedateerd.
Ik hoop hier nog wat collega “Arp?gisten” tegen te komen.
Jurgen
Gent - Vlaanderen

Jurgen,
Gefeliciteerd!
Ik heb je link bekeken en je Calypso (ik neem aan dat je jacht zo (gaat) heet) ziet er prima uit. Wij hopen dat je er veel plezier aan hebt en vele mijlen er mee mag varen. Op deze site zullen ongetwijfeld enige Arpergisten zijn die je kunnen helpen met allerlei vragen. Anders zijn er bij de Dufour 30 Classic vaarders zeker mensen die je kunnen helpen bij de elektriek.
Ciao,

Beste Jurgen,
Gefeliciteerd! Het blijven prachtig gelijnde schepen. Naast het door jou genoemde werk aan de elektrische installatie zou ik persoonlijk ook proberen de gasfles in een bun buiten te krijgen.
Happy sailing!
Guido Flach/Noorderzon