betere ventilatie/nieuw plexiglas

Voor wie overweegt het oude plexiglas uit de vluchtluiken te vervangen: gewoon doen. Met een mesje de siliconenkit doorsteken, met speciale kitverwijderaar schoonmaken, het oude plexiglas als mal meenemen voor twee nieuwe ramen, netjes afplakken en kitten en terugplaatsen, het blijkt allemaal goed te doen. Het ziet er daarna zo mooi uit, en met twee Vetus ventilatieroosters is er ook meteen ventilatie, hetgeen broodnodig was. Kortom, ik kan het aanbevelen.

Jan,

Heb je die Vetus-roosters er zelf ingezet of heeft de leverancier dat gedaan?

Ik ben namelijk van plan om ook zo’n ventilatierooster te plaatsen en vraag me af of dat een klus is die je eenvoudig zelf kunt doen (kwestie van ‘de zaag erin’).

Alvast dank voor advies/tips.

Frank

D 34 P # 113

Beste Frank,

Die heb ik er zelf ingezet. Met een staalboor lukt het prima de nodige gaten te boren, als je gedoseerd te werk gaat, dus niet op een te hoog toerental. Voor de opening onder de roosters, zou ik aanbevelen die door de leverancier van het plexiglas te laten maken. Als je dat zelf wil doen zou ik een circelboor kopen en die gewoon op de je boormachine plaatsen. Gebruik de juiste kit, die moet beslist waterbestendig zijn en zowel aan plexiglas als aan aluminium kunnen hechten.

Succes ermee!