2800 wedstrijd

Beste 2800 liefhebbers,
Zelf ben ik niet zo’n wedstrijdzeiler Wink , maar als ik een andere 2800 tegenkom dan kan onderga ik een ware gedaanteverandering en wil per se harder gaan. Juist tegen elkaar zeilen is leuk omdat we allemaal hetzelfde schip hebben. Wie van jullie zou het ook leuk vinden om bijv. op het IJsselmeer eens tegen elkaar te varen. Moet vast spannend worden en een leuke ervaring is het zeker.milrood39046,5546990741

Hoi Jan,
Als je volgend jaar naar de Dufourdag komt, kan je de boten uitkiezen!
Ciao,

Zeg, Jan, de vaste-mastroute iets voor jou?
Heeft ook nog wat extra moeilijkheden, zodat je kunt bewijzen dat je naast snel varen ook nog een goed schipper bent, dat is zeker zo belangrijk.

Ik heb hem gisteren en vandaag van Naarden naar Dintelmond in 26 uur gevaren, zonder noemenswaardige problemen, en gedeeltelijk onder zeil. Leuk om eens te doen. Was overigens mijn eerste keer, met een voor mij nieuw schip, en practisch solo. Uitdaging??
Groet,

Bas,
Wie weet, alhoewel ik niet zo’n fan ben van zeilen op echte binnenwateren. Vorig jaar heb we in twee zomervakantie te weinig goed weer gehad, dit jaar gaan we naar Frankrijk met de auto, zelfs de meivakantie brengen we door in Engeland en niet op het water. Wel woonde ik donderdagavond in Amsterdam een lezing bij van Anje Valk, over zeilen naar Engeland en langs de Oostkust, bijzonder aantrekkelijk om dat te doen. Plannen in die richting heb ik inmiddels al … Wie weet dus volgend jaar voor ons allemaal een keer binnendoor naar Zeeland, dat zouden mijn vrouw en 2 dochters zeker leuk vinden. Ga ik je nog tegen komen op het IJsselmeer?

Hoi Dufourvaarders,
Ik zal nog eens aan Robin van egmond van Messink Yachting vragen of hij nog iets gaat doen met een Dufourdag op het IJsselmeer (Enkhuizen)
Ciao,

Op het Ijsselmeer, Jan?
Voorlopig niet, waarschijnlijk, moet eerst ons schip leren kennen, heb het net.

Maar… alles hangt af van de besteding van onze zomervakantie, mogelijk gaan we wat rondvaren in Nederland, dan zullen we zeker het Ijsselmeer oversteken, we hebben nl. nog roots in Friesl?n.

Groet,